'18 919 Hybrid Evo

18_919_hybrid_evo.jpg (343x188) - 35 KB

S vozem 919 Hybrid Porsche vyhrálo závod 24 hodin Le Mans v letech 2015 až 2017 třikrát za sebou a také tituly mistra světa pro výrobce i jezdce ve FIA ​​World Endurance Championship (WEC). Cílem projektu 919 Hybrid Evo bylo ukázat schopnosti modelu 919 Hybrid při zmírnění omezení vyplývající z předpisů mistrovství světa vytrvalostních závodů. 9. dubna 2018 vytvořil vůz nový traťový rekord na belgickém okruhu Spa-Francorchamps. Závodní jezdec Porsche Neel Jani zajel 7,004 kilometrů dlouhý okruh Velké ceny Belgie v Ardenách v čase 1:41,770. Překonal tak dosavadní rekord Lewise Hamiltona za volantem Mercedesu F1 W07 Hybrid, které mu zajistilo pole position v závodě F1 2017. Bez nadsázky lze tedy říct, že model 919 je rychlejší než Formule 1. Vůz je poháněn 2-litrovým přeplňovaným 4-válcem a dvěma nezávislými systémy rekuperace energie. Spalovací motor pohání zadní nápravu, zatímco elektromotor posiluje přední nápravu a zároveň rekuperuje energii z výfukového systému. Elektrická energie, která se rekuperuje z předních brzd a výfukového systému se ukládá do vodou chlazené lithium-iontové baterie. Aerodynamické úpravy vedly k o 53 procent vyššímu přítlaku a zvýšení účinnosti o 66 procent.

Fotogalerie

18_919_hybrid_evo_02.jpg (800x600) - 105 KB 18_919_hybrid_evo_01.jpg (800x600) - 180 KB 18_919_hybrid_evo_03.jpg (800x600) - 176 KB 18_919_hybrid_evo_04.jpg (800x599) - 95 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 4-válec a elektromotor
obsah válců: 2000 ccm
výkon: V4: 530 kW (710 HP)
elektromotor: 324 kW (440 HP)
max. otáčky: 9000 ot./min.
palivový systém: Přímé vstřikování

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu i vzadu
pohon: zadních kol
pneumatiky: Michelin 310/710 - 18
aukumulátor: Lithium-ion

statistiky

max. rychlost: 359 km/h

rozměry

hmotnost: 849 kg
délka: 5087 mm
šířka: 1900 mm
výška: 1050 mm
palivová nádrž: 62 l

převodovka

typ převodovky: sekvenční
počet převodových stupňů: 7