'18 919 Hybrid Evo


S vozem 919 Hybrid Porsche vyhrálo závod 24 hodin Le Mans v letech 2015 až 2017 třikrát za sebou a také tituly mistra světa pro výrobce i jezdce ve FIA World Endurance Championship (WEC). Cílem projektu 919 Hybrid Evo bylo ukázat schopnosti modelu 919 Hybrid při zmírnění omezení vyplývající z předpisů mistrovství světa vytrvalostních závodů. 9. dubna 2018 vytvořil vůz nový traťový rekord na belgickém okruhu Spa-Francorchamps. Závodní jezdec Porsche Neel Jani zajel 7,004 kilometrů dlouhý okruh Velké ceny Belgie v Ardenách v čase 1:41,770. Překonal tak dosavadní rekord Lewise Hamiltona za volantem Mercedesu F1 W07 Hybrid, které mu zajistilo pole position v závodě F1 2017. Bez nadsázky lze tedy říct, že model 919 je rychlejší než Formule 1. Vůz je poháněn 2-litrovým přeplňovaným 4-válcem a dvěma nezávislými systémy rekuperace energie. Spalovací motor pohání zadní nápravu, zatímco elektromotor posiluje přední nápravu a zároveň rekuperuje energii z výfukového systému. Elektrická energie, která se rekuperuje z předních brzd a výfukového systému se ukládá do vodou chlazené lithium-iontové baterie. Aerodynamické úpravy vedly k o 53 procent vyššímu přítlaku a zvýšení účinnosti o 66 procent.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 4-válec a elektromotor |
obsah válců: | 2000 ccm |
výkon: | V4: 530 kW (710 HP) elektromotor: 324 kW (440 HP) |
max. otáčky: | 9000 ot./min. |
palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu i vzadu |
pohon: | zadních kol |
pneumatiky: | Michelin 310/710 - 18 |
aukumulátor: | Lithium-ion |
statistiky | |
max. rychlost: | 359 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 849 kg |
délka: | 5087 mm |
šířka: | 1900 mm |
výška: | 1050 mm |
palivová nádrž: | 62 l |
převodovka | |
typ převodovky: | sekvenční |
počet převodových stupňů: | 7 |