'84 956B Coupe

84_956b_coupe.jpg (343x186) - 32 KB

V roce 1983 FIA oznámila změnu pravidel pro nadcházející sezónu 1984, týkající se například hmotnosti nebo spotřeby paliva, kdy maximální povolená průměrná spotřeba byla stanovena 51 l/100 km namísto dřívějších 60 l/100 km. V důsledku toho Porsche upravilo stávající model 956 a vznikla verze 956B s elektronickým vstřikováním paliva Bosch. Jenže tři měsíce před začátkem závodu v Le Mans bylo toto pravidlo zrušeno. Pro Porsche to znamenalo rok zbytečné práce a na protest proti této změně tovární tým závod bojkotoval. Do závodu se nakonec přihlásilo celkem 14 vozů 956 soukromých týmů a v konečném pořadí obsadil model 956 prvních 7 míst. Titul absolutního vítěze závodu získal s vozem 956 B tým New-Man s podporou Joest Racing s posádkou Henri Pescarolo a Klaus Ludwig. Pro oba piloty to bylo již čtvrté vítězství v tomto závodě.

Fotogalerie

84_956b_coupe_02.jpg (800x600) - 132 KB 84_956b_coupe_01.jpg (800x600) - 136 KB 84_956b_coupe_03.jpg (800x600) - 140 KB 84_956b_coupe_04.jpg (800x600) - 104 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 2649 ccm
výkon: 462 kW (620 HP) při 8200 ot./min.
točivý moment: 599 Nm při 5000 ot./min.
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

statistiky

max. rychlost: 350 km/h

rozměry

hmotnost: 820 kg

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5