'20 99X Electric (Formula E)


V roce 2017 Porsche oznámilo ukončení programu na světovém šampionátu sportovních vozů WEC a přesunutí účasti na šampionát elektrických monopostů Formule E. Model 99X je vstupem automobilky do sezóny 2019/2020 a při jeho vývoji byly využity znalosti z projektu LMP1 v Le Mans. Vůz má sloužit zároveň jako vývojová platforma pro budoucí sériové elektromobily Porsche. V současné době je již technologie s 800V akumulátorem použitá v modelu Taycan. Porsche se tím vrací k závodům monopostů po více než 30. letech a zároveň ukazuje, že ve firemní strategii motorsportu zaujímají kromě tradičních sportovních vozů GT stále důležitější postavení také plně elektrické sportovní vozy. Koncepce této technologie byla poprve představena ve formě konceptu Mission E a na základě bohatých zkušeností z motoristického sportu Porsche tuto technologii hodlá dále přenášet také do čistě elektrických závodních vozů. Vývoj pohonného ústrojí Formule E a modelu Taycan byl do značné míry ovlivněn pohonem prvního hybridního závodního vozu 911 GT3 R Hybrid z roku 2010 a následně úspěšným závodním vozem 919 Hybrid.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | elektromotor |
výkon: | 250 kW |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové keramické PCCB |
pneumatiky: | Michelin Pilot Sport |
aukumulátor: | Lithium-ion 800V / 52 kWh |
statistiky | |
max. rychlost: | 280 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 2.8 s |
rozměry | |
hmotnost: | 900 kg |
délka: | 5160 mm |
šířka: | 1770 mm |
výška: | 1050 mm |
zavěšení kol: | 3100 mm |