'20 99X Electric (Formula E)

20_99x_electric.jpg (343x186) - 25 KB

V roce 2017 Porsche oznámilo ukončení programu na světovém šampionátu sportovních vozů WEC a přesunutí účasti na šampionát elektrických monopostů Formule E. Model 99X je vstupem automobilky do sezóny 2019/2020 a při jeho vývoji byly využity znalosti z projektu LMP1 v Le Mans. Vůz má sloužit zároveň jako vývojová platforma pro budoucí sériové elektromobily Porsche. V současné době je již technologie s 800V akumulátorem použitá v modelu Taycan. Porsche se tím vrací k závodům monopostů po více než 30. letech a zároveň ukazuje, že ve firemní strategii motorsportu zaujímají kromě tradičních sportovních vozů GT stále důležitější postavení také plně elektrické sportovní vozy. Koncepce této technologie byla poprve představena ve formě konceptu Mission E a na základě bohatých zkušeností z motoristického sportu Porsche tuto technologii hodlá dále přenášet také do čistě elektrických závodních vozů. Vývoj pohonného ústrojí Formule E a modelu Taycan byl do značné míry ovlivněn pohonem prvního hybridního závodního vozu 911 GT3 R Hybrid z roku 2010 a následně úspěšným závodním vozem 919 Hybrid.

Fotogalerie

20_99x_electric_04.jpg (800x601) - 111 KB 20_99x_electric_02.jpg (800x599) - 65 KB 20_99x_electric_01.jpg (800x600) - 109 KB 20_99x_electric_03.jpg (800x600) - 105 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: elektromotor
výkon: 250 kW

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové keramické PCCB
pneumatiky: Michelin Pilot Sport
aukumulátor: Lithium-ion 800V / 52 kWh

statistiky

max. rychlost: 280 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 2.8 s

rozměry

hmotnost: 900 kg
délka: 5160 mm
šířka: 1770 mm
výška: 1050 mm
zavěšení kol: 3100 mm