'77 935/77 Coupe (930)

77_935-77_coupe.jpg (343x193) - 22 KB

Závodní model Porsche 935 byl vyvinut ze svého předchůdce Carrera RSR Turbo, který zaznamenal úspěch především ve vytrvalostních závodech jako Le Mans a Daytona. Pro sezónu 1977 došlo k úpravám vozu 935. Upravená karosérie byla výsledkem optimalizace v aerodynamickém tunelu. Upravena byla i pohonná jednotka, u které bylo poprvé použito dvojité přeplňování a výkon navýšen na 630 koní. Model 935/77 zvítězil v květnu 1977 v závodě 6 hodin v Silverstone. Po vítězném voze Jackyho Ickxe a Jochena Masse se na druhém a třetím místě umístili ještě dvě zákaznické verze 935. Pro Porsche to tedy bylo trojnásobné vitezstvi. Ve stejnem roce byl nasazen také do Le Mans kde obsadil šesté místo v kvalifikaci, a to za Renaultem Alpines a Porsche 936. Kvůli technickým problémům s motorem ale pro něj závod brzy skončil. Celkem byly vyrobeny tři tovární vozy 935/77. Na fotografiích je vítězný vůz Jackyho Ickxe z roku 1977.

Fotogalerie

77_935-77_coupe_01.jpg (800x600) - 148 KB 77_935-77_coupe_03.jpg (800x600) - 137 KB 77_935-77_coupe_02.jpg (800x600) - 222 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s turbem
obsah válců: 2808 ccm
výkon: 463 kW (630 HP) při 8000 ot./min.
točivý moment: 588 při 5400 ot./min.
kompresní poměr: 6.5 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
pneumatiky: přední: 275/600 x 16
zadní: 350/700 x 19

statistiky

max. rychlost: 340 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 3.4 s
zrychlení (0-160 km/h): 6.1 s

rozměry

hmotnost: 970 kg
délka: 4681 mm
šířka: 1971 mm
zavěšení kol: 2271 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4