'77 935/77 Coupe (930)


Závodní model Porsche 935 byl vyvinut ze svého předchůdce Carrera RSR Turbo, který zaznamenal úspěch především ve vytrvalostních závodech jako Le Mans a Daytona. Pro sezónu 1977 došlo k úpravám vozu 935. Upravená karosérie byla výsledkem optimalizace v aerodynamickém tunelu. Upravena byla i pohonná jednotka, u které bylo poprvé použito dvojité přeplňování a výkon navýšen na 630 koní. Model 935/77 zvítězil v květnu 1977 v závodě 6 hodin v Silverstone. Po vítězném voze Jackyho Ickxe a Jochena Masse se na druhém a třetím místě umístili ještě dvě zákaznické verze 935. Pro Porsche to tedy bylo trojnásobné vitezstvi. Ve stejnem roce byl nasazen také do Le Mans kde obsadil šesté místo v kvalifikaci, a to za Renaultem Alpines a Porsche 936. Kvůli technickým problémům s motorem ale pro něj závod brzy skončil. Celkem byly vyrobeny tři tovární vozy 935/77. Na fotografiích je vítězný vůz Jackyho Ickxe z roku 1977.
Fotogalerie



údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s turbem |
obsah válců: | 2808 ccm |
výkon: | 463 kW (630 HP) při 8000 ot./min. |
točivý moment: | 588 při 5400 ot./min. |
kompresní poměr: | 6.5 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
pneumatiky: | přední: 275/600 x 16 zadní: 350/700 x 19 |
statistiky | |
max. rychlost: | 340 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.4 s |
zrychlení (0-160 km/h): | 6.1 s |
rozměry | |
hmotnost: | 970 kg |
délka: | 4681 mm |
šířka: | 1971 mm |
zavěšení kol: | 2271 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |