'71 911 S/T 2.4 Coupe

71_911_st_coupe.jpg (343x185) - 58 KB

Porsche mělo v plánu vyvinout čistě závodní 911 a v průběhu 60. let se snažilo najít konfiguraci, která by byla jednak konkurenceschopná a navíc splňovala požadavky na homologaci. Namísto čistě závodních vozů tak tehdy Porsche nabízelo pouze upgrade sady pro přestavbu silničních vozů. Před sezónou 1970 byl vytvořen balíček interně známý jako ST určený pro silniční rallye, kde se již dříve osvědčily závodní verze 911 R z roku 1967 a 911 T/R z roku 1968. Změny předpisů pro rok 1970 umožnily osadit podstatně širší kola a pneumatiky. Hmotnost vozu byla snížena použitím tenčí oceli pro střechu a část podlahy. Na přání bylo možné 911 ST vybavit také hliníkovými dveřmi, plexiskly a na výběr byla i velikost palivové nádrže. Oproti silniční 911 2.2 byl navýšen objem motoru na 2,3 litru, později na 2,4 litru a 2,5 litru. Upravená 911 ST byla nasazená také do Rallye Monte Carlo, kde si hned při svém debutu v lednu 1970 dojela pro vítězství. Byl to zároveň začátek velmi úspěšné sezóny. Vůz také dominoval třídě GT na mezinárodních akcích, jako je 24 hodin Le Mans. Po úspěšném působení 911 ST se Porsche následně rozhodlo k sériové výrobě čistě závodního modelu 911 Carrera RSR z roku 1973.

Fotogalerie

71_911_st_coupe_03.jpg (800x600) - 159 KB 71_911_st_coupe_02.jpg (800x600) - 122 KB 71_911_st_coupe_01.jpg (800x600) - 91 KB 71_911_st_coupe_04.jpg (800x600) - 132 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 2404 ccm
výkon: 198 kW (265 HP) při 8000 ot./min.
točivý moment: 260 Nm při 6 300 ot./min.
kompresní poměr: 10.3 : 1
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
kola: přední: 7J x 15
zadní: 9J x 15
pneumatiky: přední: 4,75/10 - 15
zadní: 4,30/11,6 - 15

rozměry

hmotnost: 960 kg
délka: 4147 mm
šířka: 1710 mm
výška: 1320 mm
zavěšení kol: 2271 mm
palivová nádrž: 110 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5