'71 911 S/T 2.4 Coupe


Porsche mělo v plánu vyvinout čistě závodní 911 a v průběhu 60. let se snažilo najít konfiguraci, která by byla jednak konkurenceschopná a navíc splňovala požadavky na homologaci. Namísto čistě závodních vozů tak tehdy Porsche nabízelo pouze upgrade sady pro přestavbu silničních vozů. Před sezónou 1970 byl vytvořen balíček interně známý jako ST určený pro silniční rallye, kde se již dříve osvědčily závodní verze 911 R z roku 1967 a 911 T/R z roku 1968. Změny předpisů pro rok 1970 umožnily osadit podstatně širší kola a pneumatiky. Hmotnost vozu byla snížena použitím tenčí oceli pro střechu a část podlahy. Na přání bylo možné 911 ST vybavit také hliníkovými dveřmi, plexiskly a na výběr byla i velikost palivové nádrže. Oproti silniční 911 2.2 byl navýšen objem motoru na 2,3 litru, později na 2,4 litru a 2,5 litru. Upravená 911 ST byla nasazená také do Rallye Monte Carlo, kde si hned při svém debutu v lednu 1970 dojela pro vítězství. Byl to zároveň začátek velmi úspěšné sezóny. Vůz také dominoval třídě GT na mezinárodních akcích, jako je 24 hodin Le Mans. Po úspěšném působení 911 ST se Porsche následně rozhodlo k sériové výrobě čistě závodního modelu 911 Carrera RSR z roku 1973.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 2404 ccm |
výkon: | 198 kW (265 HP) při 8000 ot./min. |
točivý moment: | 260 Nm při 6 300 ot./min. |
kompresní poměr: | 10.3 : 1 |
palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
kola: | přední: 7J x 15 zadní: 9J x 15 |
pneumatiky: | přední: 4,75/10 - 15 zadní: 4,30/11,6 - 15 |
rozměry | |
hmotnost: | 960 kg |
délka: | 4147 mm |
šířka: | 1710 mm |
výška: | 1320 mm |
zavěšení kol: | 2271 mm |
palivová nádrž: | 110 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |