'16 919 Hybrid LMP1 (9R9)

16_919_hybrid_9r9.jpg (343x189) - 51 KB

Krátce před oficiálním zahajenim mistrovství světa FIA World Endurance Championship (WEC) měl premiéru závodní vůz 919 Hybrid pro sezónu 2016. Oproti předchozímu modelu bylo vylepšeno pohonné ústrojí, aerodynamika, došlo k dalšímu snížení hmotnosti a byla vylepšena účinnost systémů rekuperace energie. Evolucí prochází také samotný vzhled vozu. První verze v sezóně 2014 byla v bílé barvě a nesla označení „Porsche Intelligent Performance“. Pro sezónu 2015 v barvě černé, červené a bílé a v roce 2016 jsou všechny tři barvy kombinovány do nového designu. Vůz obhájil titul absolutního vítěze ve vytrvalostním závodě Le Mans z předešlého roku a zvítězil s náskokem 3 kola před hybridní Toyotou TS050.

Fotogalerie

16_919_hybrid_9r9_01.jpg (800x600) - 134 KB 16_919_hybrid_9r9_03.jpg (800x600) - 99 KB 16_919_hybrid_9r9_04.jpg (800x600) - 156 KB 16_919_hybrid_9r9_02.jpg (800x600) - 157 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 4-válec a elektromotor
obsah válců: 2000 ccm
výkon: V4: 373 kW (500 HP)
Elektromotor: 298 kW (400 HP)
palivový systém: Přímé vstřikování

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu i vzadu
pohon: všech kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
pneumatiky: Michelin 310/710 R18
aukumulátor: Lithium-ion

rozměry

hmotnost: 870 kg
délka: 4650 mm
šířka: 1900 mm
výška: 1050 mm
palivová nádrž: 68 l

převodovka

typ převodovky: sekvenční
počet převodových stupňů: 7