'79 935 K3 "Kremer Racing" (930)

79_935_k3_coupe.jpg (343x186) - 50 KB

V roce 1977 se závodní tým Kremer Racing pustil do úprav továrního modelu 935 a zahájil jeho sériovou výrobu. Erwin a Manfred Kremerovi měli v modernizaci vozů Porsche mnoho zkušeností a s úpravami začali již od počátků závodních 911. Model 935 K3 byl již třetím vozem postaveným na této platformě. Úpravy zahrnovaly přepracovaný zadní profil s lepším vedením vzduchu pod vozem a použití karbonových dílů. Přepracován byl systém chlazení motoru použitím mezichladiče vzduch-vzduch, což zajišťovalo delší výdrž výkonu motoru při zahřátí. Model 935 K3 zaznamenal velký úspěch, když se stal celkovým vítězem ve vytrvalostních závodech 24 hodin Le Mans v roce 1979 a 12 hodin Sebring v roce 1980.

Fotogalerie

79_935_k3_coupe_03.jpg (800x600) - 104 KB 79_935_k3_coupe_01.jpg (800x600) - 108 KB 79_935_k3_coupe_04.jpg (800x600) - 112 KB 79_935_k3_coupe_02.jpg (800x600) - 132 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 3164 ccm
výkon: 560 kW (750 HP) při 8200 ot./min.
točivý moment: 750 Nm při 5500 ot./min.
kompresní poměr: 6.8 : 1
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové vrtané
kola: přední: 11J x 16
zadní: 14,5J x 19
pneumatiky: přední: 275/600 - 16
zadní: 350/700 - 19

statistiky

max. rychlost: 350 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 3.1 s
zrychlení (0-160 km/h): 5.8 s

rozměry

hmotnost: 1025 kg
délka: 4820 mm
šířka: 1985 mm
výška: 1150 mm
zavěšení kol: 2271 mm
palivová nádrž: 120 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4