'85 962C Coupe

85_962.jpg (343x185) - 39 KB

Model 972 je jedním z nejvýznamnějších závodních vozů Porsche. Byl postaven jako náhrada za úspěšný vůz 956 a určen především pro seriál IMSA/GTP, kde vybojoval celkem 5 vítězství v závodě 24 hodin Daytona. Hlavním důvodem pro vývoj 962 byly přísnější pravidla IMSA, především ohledně bezpečnosti, která již model 956 nesplňoval. Design zůstal prakticky zachován, ale byl prodloužen rozvor a namontována bezpečnostní ochranná klec. Vozy provozované na mistrovství světa sportovních vozů WEC byly označeny jako 962C a dostaly motor s dvojitým přeplňováním. V roce 1985 se poprvé zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans, ve kterém skončil na celkovém 3. místě za dvěma vozy 956. Celkové vítězství na Le Mans pak vybojoval v letech 1986 a 1987 s jezdci Derek Bell, Hans-Joachim Stuck a Al Holbert. Od roku 1984 bylo vyrobeno celkem 91 vozů, 16 kusů používal tovární tým Porsche a 75 kusů bylo prodáno soukromým týmům.

Fotogalerie

85_962_04.jpg (800x600) - 106 KB 85_962_03.jpg (800x600) - 94 KB 85_962_02.jpg (800x600) - 85 KB 85_962_01.jpg (800x600) - 104 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 2869 ccm
výkon: 507 kW (680 HP) při 8200 ot./min.
palivový systém: elektronické vstřikování
paliva

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, křížem vrtané

statistiky

max. rychlost: 350 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 3.6 s

rozměry

hmotnost: 850 kg
délka: 4770 mm
šířka: 1990 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6