'85 962C Coupe


Model 972 je jedním z nejvýznamnějších závodních vozů Porsche. Byl postaven jako náhrada za úspěšný vůz 956 a určen především pro seriál IMSA/GTP, kde vybojoval celkem 5 vítězství v závodě 24 hodin Daytona. Hlavním důvodem pro vývoj 962 byly přísnější pravidla IMSA, především ohledně bezpečnosti, která již model 956 nesplňoval. Design zůstal prakticky zachován, ale byl prodloužen rozvor a namontována bezpečnostní ochranná klec. Vozy provozované na mistrovství světa sportovních vozů WEC byly označeny jako 962C a dostaly motor s dvojitým přeplňováním. V roce 1985 se poprvé zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans, ve kterém skončil na celkovém 3. místě za dvěma vozy 956. Celkové vítězství na Le Mans pak vybojoval v letech 1986 a 1987 s jezdci Derek Bell, Hans-Joachim Stuck a Al Holbert. Od roku 1984 bylo vyrobeno celkem 91 vozů, 16 kusů používal tovární tým Porsche a 75 kusů bylo prodáno soukromým týmům.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s 2 turby |
obsah válců: | 2869 ccm |
výkon: | 507 kW (680 HP) při 8200 ot./min. |
palivový systém: | elektronické vstřikování paliva |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, křížem vrtané |
statistiky | |
max. rychlost: | 350 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.6 s |
rozměry | |
hmotnost: | 850 kg |
délka: | 4770 mm |
šířka: | 1990 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 6 |