'84 962 Coupe

84_962_coupe.jpg (343x187) - 20 KB

Porsche 956, z roku 1982 ovládlo mistrovství světa sportovních vozů WEC včetně 24 hodin Le Mans, ale nevyhovovalo předpisům IMSA GTP používaným na severoamerickém trhu. Porsche tedy vyvinulo model 962, postavený na zakladech 956. Pohonem byl plochý šestiválec s jedním turbodmychadlem odvozený od současné 911 Turbo. V rukou soukromých týmů vůz dominoval v letech 1985 až 1989 vytrvalostním závodům 24 hodin Daytona a 12 hodin Sebring. Pro skupinu C mistrovství světa pak v roce 1985 Porsche vyrobilo verzi 962C, která se stala celkovým vítězem v Le Mans. Kromě továrně vyrobeného podvozku umožnilo Porsche svým zákazníkům také přestavby nebo kontrukce zcela nových podvozků pro tento model. Model 962 byl s 54 vítězstvími nejúspěšnějším ze všech vozů IMSA GTP, které závodily v letech 1981 až 1993. Když k tomu přidáme i vítězství verze skupiny C, včetně dvou celkových vítězství v Le Mans, je Porsche 962 jedním z nejúspěšnějších závodních vozů všech dob (na fotografiích je vítězný vůz 12 hodin Sebringu z roku 1986).

Fotogalerie

84_962_coupe_01.jpg (800x600) - 147 KB 84_962_coupe_02.jpg (800x600) - 131 KB 84_962_coupe_04.jpg (800x600) - 130 KB 84_962_coupe_03.jpg (800x600) - 122 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s turbem
obsah válců: 2869 ccm
výkon: 507 kW (680 HP) při 8200 ot./min.
max. otáčky: 8400 ot./min.
kompresní poměr: 7.5 : 1
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch Motronic

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové vrtané
kola: přední: 13J x 16
zadní: 14,5J x 16

rozměry

hmotnost: 850 kg
zavěšení kol: 2770 mm
palivová nádrž: 120 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5