'84 962 Coupe


Porsche 956, z roku 1982 ovládlo mistrovství světa sportovních vozů WEC včetně 24 hodin Le Mans, ale nevyhovovalo předpisům IMSA GTP používaným na severoamerickém trhu. Porsche tedy vyvinulo model 962, postavený na zakladech 956. Pohonem byl plochý šestiválec s jedním turbodmychadlem odvozený od současné 911 Turbo. V rukou soukromých týmů vůz dominoval v letech 1985 až 1989 vytrvalostním závodům 24 hodin Daytona a 12 hodin Sebring. Pro skupinu C mistrovství světa pak v roce 1985 Porsche vyrobilo verzi 962C, která se stala celkovým vítězem v Le Mans. Kromě továrně vyrobeného podvozku umožnilo Porsche svým zákazníkům také přestavby nebo kontrukce zcela nových podvozků pro tento model. Model 962 byl s 54 vítězstvími nejúspěšnějším ze všech vozů IMSA GTP, které závodily v letech 1981 až 1993. Když k tomu přidáme i vítězství verze skupiny C, včetně dvou celkových vítězství v Le Mans, je Porsche 962 jedním z nejúspěšnějších závodních vozů všech dob (na fotografiích je vítězný vůz 12 hodin Sebringu z roku 1986).
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s turbem |
obsah válců: | 2869 ccm |
výkon: | 507 kW (680 HP) při 8200 ot./min. |
max. otáčky: | 8400 ot./min. |
kompresní poměr: | 7.5 : 1 |
palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch Motronic |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové vrtané |
kola: | přední: 13J x 16 zadní: 14,5J x 16 |
rozměry | |
hmotnost: | 850 kg |
zavěšení kol: | 2770 mm |
palivová nádrž: | 120 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |