'94 Kremer K8 Spyder

94_kremer_k8_spyder.jpg (343x184) - 21 KB

Bratři Kremerové měli s vozy Porsche dlouholeté zkušenosti a v minulosti zaznamenali velký úspěch s vozem 935 K3, který se stal celkovým vítězem v Le Mans i v Daytoně. Pro sezónu 1994 se rozhodli postavit otevřený závodní vůz založený na Porsche 962. Použit byl 3-litrový plochý 6-válec s dvojitým přeplňováním o výkonu 530 koní a karosérie navržená Erwinem Kremerem byla vyrobena z uhlíkových vláken. K8 Spyder je zároveň jeden z posledních závodních vozů se vzduchem chlazeným motorem Porsche. V roce 1995 získal celkově vítězství na 24-hodinovém závodě v Daytoně, což dokazuje dlouhou životnost 15 let starého, vzduchem chlazeného motoru Porsche typu 935. V dalších letech si pak připsal ještě 3. místo v Le Mans a vítězství v Monze (na fotografiích je vítězný vůz 24 hodin Daytony z roku 1995).

Fotogalerie

94_kremer_k8_spyder_02.jpg (800x600) - 114 KB 94_kremer_k8_spyder_04.jpg (800x600) - 113 KB 94_kremer_k8_spyder_03.jpg (800x600) - 112 KB 94_kremer_k8_spyder_01.jpg (800x600) - 138 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 2994 ccm
výkon: 395 kW (530 HP) při 7700 ot./min
kompresní poměr: 9.5 : 1
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

rozměry

hmotnost: 950 kg

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5